خورشیدخورشید، تا این لحظه: 7 سال و 6 ماه و 14 روز سن داره
هورادهوراد، تا این لحظه: 5 سال و 4 ماه و 3 روز سن داره

نسل عشق

بعضی آدمها...نظرشما چیـــــــــــــــــــــــــــــه؟!!!!!!!!!!!!!

1391/6/7 10:10
نویسنده : مامان فریماه
174 بازدید
اشتراک گذاری

تا بحال با افرادی با خصوصیات زیر برخوردی داشتید...

یک سری افراد هستند که در هر شرایطی که خودشون فعلا هستن بهترین شرایطی که ممکنه واسه هرکسی پیش بیاد. حتی اگه قبلا گفته باشه که این شرایط همیشه مورد نارضایتیش بوده و با کلی دلیل ومنطق از بودن در اون شرایط دوری میکرده.حالا شاید با خوندن این جمله بگید که خوب اینجوری که خوبه. فرد شاکر وسپاسگزاریه وصبوره. ولی این برای زمانیه که این افراد واقعا احساس رضایت کنن و قصدشون تلقین به بقیه نباشه.و خیلی واضح بگن که خوب من با این شرایط خیلی موافق نبودم ولی حالا به دلایلی توش قرار گرفتم . یا اینکه توضیحی نده دیگه. چه لزومی به توجیه بقیه.نه اینکه تمام تو ضیحات قبلیو عکس کنه و به بقیه هم با توضیحات اضافی و البته بیشتر سفسطه بافی تزریق کنه.

مثلا تا امروز از شرایط X ناراضی بود وکلی اه واوه وبا کلی دلیل ومنطق این شرایطو در مقایسه با شرایط Y رد کرده. حالا بهر دلیلی ( عقلی ، احساسی، اجباری )در شرایط X قرار گرفته. حالا اگه واقعا فرد سازگاری باشه که خیلی هم خوبه . میگه آره من شرایط Yمیخواستم ولی الان شرایط X واسم پیش اومد. موردی نیست.

ولی نه اینکه چون خودش در شرایط مورد پسندش یعنی Y قرار نگرفته شروع کنه آه واوه به شرایطY و کلا شرایط Y زیر سوال ببره وحتی کلی شکر خدا که در  شرایط Yقرار نگرفته. و دلسوزی برای افرادی که در شرایط Y هستن و اصرار داشته باشه که به بقیه تزریق کنه تمام معایب X که قبلا بیان میکرده حسن هستن.

که البته همین توضیحات زیادی و توجیحات بیشتر از عدم رضایت درونی ناشی میشه و به قصد تلقین وتزریق در اطرافیانه. و گرنه چه لزومی به این همه توضیحات به دیگران.

خلاصه افرادی هستن که میگن هر کاری وانتخابی که من میکنم بهترینه وهیچ وقت پشیمون نمیشم. در صورتی که بنظر من اینجوری هم نیست بهرحال میشه با فکر ودرایت عمل کرد ولی گاهی هم درصدی نارضایتی ممکنه پیش بیاد.بهرحال هر انسانی عقل واحساسو در کنار هم داره.

خیلی شفاف من از نظر احساسی با اون شرایط موافقم ولی الان از لحاظ عقل و منطق باید این شرایط را بپذیرم. یا بالعکس. لازم نیست به دیگران تزریق کرد که 100 درصد تصمیمات من عقلیه  وبهترینه.نیشخندنیشخند

مثلا خود من به شخصه در مورد فرزند دوم و تک فرزندی معتقدم و ایمان دارم که باید فرزند دوم هم باشد ولی این توانایی در خودم نمی بینم. و هر چند عقل ومنطق و حتی احساسم به من میگه باید فرزند دوم باشه و لی به صراحت اعلام میکنم که من تواناییشو ندارم. من فرد حساس نکته سنجی هستم و ترجیح میدم انرژیمو برای یکی بذارم و نمیخوام به خود بچه ها هم ظلم بشه. از طرفی هم خوشحالم که الان در جامعه ما تک فرزندی زیاد شده وبچه ها با این مسئله زیاد برخورد میکنن.ولی دیگه کلا بچه دومو زیر سوال نمیبرم و با هزاران دلیل ومنطق وتوجیه رد نمیکنم.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

زهرا مامان قاصدك
4 شهریور 91 13:23
سلام ، بله واقعا يه سري آدمها همينطوريند كه شما نوشتيد ؛ كاريشون نمي شه كرد و متاسفانه به قول شما خيلي زود گذشته يا شرايطي كه قبلا توش قرار داشتند رو فراموش مي كنند و شروع مي كنند به انتقاد از شرايط قبلي


بله همینطوره.و جالبتر اینکه اگه بهر دلیلی دوباره در شرایط مورد انتقاد قبلی قرار بگیرن چون بقولا میخوان کم نیارن وبگن همیشه موفقن هستن باز هم شروع به تعریف میکنن وانتقاد تبدیل به تعریف میشه.phgh


مادر آیاتای
5 شهریور 91 0:37
منکه یه کم گیج شدم. الان بین شرایط قبلی و جدیدم . اما کاش میدونستم منظورت کیه مثلا. (در گوشم میگی؟)








کیس خاصی مد نظر نیست فرزانه جان. به عنوان یه خصوصیت کلی بعضی آدمها مورد نظر سنجی گذاشتم.





مامان تارا
10 شهریور 91 23:22
سلام فریماه جونم خوبی؟
18 شهریور چه خبره ؟ 18 شهریور ما که سالگرد ازدواجمونه شما چی؟؟؟؟ رمز میدی عسل؟


جالبه.آره سالگرد ازدواجمونه.
مامان مهرسا
7 مهر 91 12:50
آره عزیزم .من خودم با یکی دو تاشون طرفم درک میکنم.آدم حرصش در میاد .وقتی قبلا یه کاری کردن (در حق کسی) و تعریف و دفاع از کارشون........و حالا که آب از سرشون گذشته وکس دیگه ای این کارو کنه سعی میکنن دیگرا ن(مثلا همون شخص ) رو همراه کنن با خودشون که فلانی فلان کارو می خواد بکنه..وای وای
راستی پاشا جون هم ماشالله بزرگ شدهخدا حفظش کنه
ممنون عزیزم.




مامان خورشيد
27 آبان 91 8:12
راجع بعضي مسائل خوب خوب بودن يا بد بودن اون قضيه كاملا مشخص و واضحه و يا معتقد بودن بهش به ديگران آسيب مي زنه به نظر من بايد راجع بهش صحبت كرد.ولي بعضي مسائل واقعا شخصي و هركس به خودش مربوطه و اينكه بخواهيم نظرمون رو به ديگرات تحميل كنيم واقعا كار خودخواهانه اييه.


درسته. موافقم.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نسل عشق می باشد